Retourneren, omruilen en garantie

Voor Nederland gelden de volgende regels en procedures.
 

Retourneren en omruilen

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met uw aankoop. U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Wij vergoeden alle betalingen van u, inclusief eventuele leveringskosten die door ons in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping aan ons meldt. Tenzij wij het product zelf afhalen mogen wij wachten met terugbetalen tot het product door ons is ontvangen of tot u aantoont dat u het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor u.

Artikelen die u via onze webshop of in onze winkel heeft gekocht kunt u op twee manieren, binnen 14 dagen na ontvangst, aan ons retourneren. Indien u de artikelen wilt retourneren verzoeken wij u om de verpakking van de artikelen te bewaren en de artikelen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te retourneren. Wij kunnen geretourneerde artikelen alleen in behandeling nemen indien deze onbeschadigd en ongebruikt zijn. In geval van twijfel vragen wij u vooraf, binnen 14 dagen, contact met ons op te nemen.

1. Retourneren in de winkel

U kunt bij ons in de winkel het bestelde/gekochte artikel retourneren. Neem bij het terugbrengen van de artikelen altijd uw bon en/of factuur van uw aankoop/bestelling mee. Bij aankopen tot € 50,- heeft het onze voorkeur om het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten, met uw toestemming, direct contant uit te betalen. U heeft het recht om te kiezen voor een terugbetaling via de betalingsmethode waar u uw bestelling mee heeft voldaan. Bij bedragen boven de € 50,- worden het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, teruggestort.

2. Retourneren via post

Bent u niet in de gelegenheid om naar onze winkel te komen, maar wilt u wel uw bestelling retourneren of omruilen? Dan kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen. Wij zullen u dan een retourlabel per mail toesturen. Deze kunt u uitprinten en samen met uw pakketje inleveren bij een PostNL-punt. Na ontvangst van de retourzending worden het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van de herroeping, teruggestort.

Heeft u vragen over de retourprocedure? Mail dan naar info@babyplus.nl of of bel naar 0229-215 186.
 

Garantie

Baby Plus heeft een uitgebreid assortiment aan baby-, kinder- en zwangerschapsartikelen bestaande uit een groot scala aan merken. Ondanks de zorg die wij besteden aan selectie op de kwaliteit van deze producten, kan het gebeuren dat er defecten of klachten ontstaan. Wees er echter op gerust dat wij op al deze artikelen een garantie geven. Dit is doorgaans de fabrieksgarantie die van de fabrikant uit wordt aangeboden, maar ook daarbuiten zoeken we graag naar een passende oplossing binnen alle redelijkheid van de verwachte levensduur van een product.

Wat te doen bij een defect of klacht?

Stuur een e-mail naar info@babyplus.nl waarin de klacht duidelijk wordt omschreven. Voeg indien mogelijk foto’s/video’s toe die de klacht vastleggen. Het toevoegen van dit beeldmateriaal kan het reparatie-/omruilproces versnellen. Wij streven ernaar om binnen 1-3 werkdagen een passende oplossing aan te bieden. Heeft u nog vragen over de garantie of het retourproces? Neem dan contact met ons op:

Telefoon: +31(0)229-215186
E-mail: info@babyplus.nl